Charming av Krystal Wade

recensioner / Permalink / 1

Sixteen-year-old Haley Tremaine had it all: top-notch school, fantastic family, and a bright future, but all of that changed when an accident tore her family apart. Now, an alcoholic father, a bitter younger sister, and a cold headstone bearing her mother’s name are all she has left.

Chris Charming has it all: a powerful CEO for a father, a prestigious school, and a fortune at his fingertips, but none of that matters when he lands a reputation as a troublemaker. Struggling to follow in his father’s footsteps, he reaches out to the one person he believes truly sees him, the one person he wants: Haley.

Little do they know someone's determined to bring the two together, even if it means murder.  

 

Jag är ledsen att säga detta men jag hade för höga förhoppningar om denna bok redan innan jag började läsa den här boken. En hel del av mina vänner sa den här boken var så spännande och jätte bra. Men jag är rädd att jag inte känner samma sak.


Haley var en intressant karaktär med en hemsk bakgrund. En död mamma, en pappa som slår henne och en syster som inte märker något. Så jag gillade faktiskt det första kapitlet,det gjorde så att du fick en riktigt bra inblick i hur hennes liv var och hur hon försökte ta sig igenom. Men efter det första kapitlet förlorade den här boken verkligen mig. Eftersom den första halvan av boken var varken spännande eller excalterande utan den bara fortsatte på i maklig takt. Med undantag för att Haley började dejta Chris så hände inget intressant alls.

Och sedan, när saker och ting började att bli spännande i boken hade jag redan tappat intresset för den.
Den andra halvan av boken laddade upp bra för slutet och det blev faktiskt ganska spännande. Och jag måste erkänna att de sista kapitlen i boken var lika spännande som jag hade förväntat mig att hela boken skulle vara. Så för mig dras hela boken ner i början. Med en mer spännande händelse i början kanske jag hade känt annorlunda men som den var nu så tyckte jag inte att den var något bra.


Så jag ger denna bok 2,5 stjärnor och hoppas att ni andra läsare har bättre tålamod för starten av den hör boken än jag hade.

 

 
#1 - - Amanda:

När jag skummade igenom handlingen (och missade delen med "murder") fick jag för mig att det skulle vara en mysig contemporary typ... fick lite utav en chock när jag såg omslaget, haha! :)

Svar: Hahaha ja det kan jag förstå för mysig contemporary är den verkligen inte! Heheh Men prova och läsa den och se om du tycker något annat än vad jag gjorde! Jag är nyfiken på om det bara var jag som tycker boken är seg? :)
Lisa

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top