Crown of Midnight

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag som första bok 2015 läst Crown of Midnight av Sara J Maas som är uppföljaren till Throne of Glas.
För er som inte vet så har ni hanlingen här med eventuell risk för spoilers för tidigare bok.
 
Celaena Sardothien, royal assassin, is the King of Adarlan's deadliest weapon. She must win her freedom through his enemies' blood - but she cannot bear to kill for the crown. And every death Celaena fakes, every lie she tells, put those she loves at risk.
Torn between her two protectors - a captain and a prince - and battling a dark force far greater than the king, Celaena must decide what she will fight for: her liberty, her heart or the fate of a kingdom...
 

Åh vad den här boken är bra! Jag älskar verkligen Celaena Sardothien! Hennes två olika sidor, den råa lönnmördaren och den älskande lilla tonårstjejen. Det är helt förundrande hur hon ibland kan bara vad jag skulle säga en vanlig tjej med lite ovanliga problem och ibland en kallblodig person som mer än gärna visar upp sina offers avhuggna huvuden. 
 
Jag älskar actionfyllda böcker med fighting och mysterier och den här är fylld med dom. Den tar vid 2 månader efter där Throne of Glass slutade och fortsätter i räserfart framåt. I den hör boken får man väldigt många svar på en hel del luddiga grejor i den första boken. Som till exempel hur all magi bara kunde försvinna över en natt och hur kungen av Ardalan så snabbt tog kontrol över Terassen och liknande. Man får även fortsätta att följa med Celaena i hennes kamp för att få svar på andra saker som presenterades i förra boken. 
 
Den här boken är också fylld med en massa oväntade tvister. Jag vill inte säga för mkt för att inte spoila något men kärlek uppstår och lyckan förstörs med död. Sorligt är det men det är en sjukt bra bok! Den slutar med VÄRLDENS jäkla avslöjande vilket i sin tur skapade VÄRLDENS STÖRSTA Cliff-hanger. Så nu går jag och velar om jag borde läsa nästa bok eller inte, men den är ju 560 sidor som jag vill ha mycket tid till. Så jag ska vänta till nästa lite längre ledighet eller tills jag blir sjuk eller sådär med denna. Så i värsta fall runt påsk. Men där i mellan ska jag hinna med The Assassin's Blade. 
 
Jag kommer inte kunna sluta tänka på den här boken, så bra är den! vilket gör att boken av mig får 5 i betyg utav 5 möjliga och jag känner mig impad med att börja året med en fullpoängare! Jag kan verkligen rekommendera den här serien till folk som gillar actionfyllda Vampire academy eller Fantasy fyllda Shadow and Bone för denna serie är som en blanding mellan underbar Fantasy och den bästa sortens bok-action :)
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top