Mind Games

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag äntligen tagit ned en av mina hyllvärmare nämligen Mind Games av Kiersten White. För er som inte vet vad boken handlar om så har ni den här: 
 
Fia was born with flawless instincts. Her first impulse, her gut feeling, is always exactly right. Her sister, Annie, is blind to the world around her—except when her mind is gripped by strange visions of the future. 
Trapped in a school that uses girls with extraordinary powers as tools for corporate espionage, Annie and Fia are forced to choose over and over between using their abilities in twisted, unthinkable ways…or risking each other’s lives by refusing to obey.
 
Jag måste säga att anledningen till att jag tog upp den här boken just nu är för att jag har haft världens största book-Hangover efter Crown of Midnight vilket har gjort att jag hamnat i en lässvacka. Så därför to jag upp denna bok som bara är 237 sidor lång. Jag kände att jag inte behövde ha en längre book (Charming var också kort).
 
Trotts att jag inte valde boken för dess handling så tyckte jag faktiskt att boken var helt okej. 
Den var ibland ganska rå oc jag tycke synd om huvudkaraktären Fia. Med en syster som hon måste skydda och med, enligt mig, världens största deprision är det verkligen inte lätt att ha hennes liv. Hon är en tjej som innerst inne nog är god men som utåt är hård och superstark. Ibland gillar jag hennes tankesätt när hon försöker jävlas med dom andra och samtidigt göra så att ingen kan se vad hon tänker hitta på. Hennes innre är verkligen en intressant del man får följa. 
 
Bokens kapitel hoppar mellan Annie och Fia och nutid och dåtid vilket gjorde att boken lätt kan vara lite rörig i början. Men jag tyckte ändå att man hade ganska bra koll på karaktärerna och vem som är vem.
Boken är i alla fall väldigt spännande och mystisk. Det är en del klurigheter som Fia och Annie måste lösa för att inte bli dödade eller i en del fall behöva döda. 
 
Jag vet inte om det finns så mycket mer att säga, boken var bra, helt okej och förtjänar därför ett betyg på 3 av 3.
Det ska tydligen finnas en två till denna med eftersom denna inte slutade med en cliff-hanger och jag inte riktigt vet vad jag känner för tillfället så får det nog vänta ett tag ;)  
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top