Clockwork Princess

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag alltså läst den sista delen i The Infernal Devices serien skriven av Cassandra Clare.
Ni får klarar er utan handling då den förmodligen innehåller spoilers från tidigare böcker.
 
Men nu är man alltså tillbaka i 1800-tals London och tillbaka hos Tessa.
Det känns faktiskt både sorligt och spännande att läsa denna sista bok i serien. Speciellt eftersom att jag inte kommer ihåg vad jag tyckte om dom andra två så jag hade verkligen inga förväntningar innan. Men denna bok var action packed och fylld med överaskningar ända från början (vilket är ovanligt för Cassandra Clare) Vilket jag gillar skarpt.
 
Triangeldramor som detta börjar faktiskt vara lite uttjatat men trotts det gillar jag denna och den kärlek som Tessa har för både Jem och Will.
 
Jag vet inte om jag kan säga en del saker för att jag är rädd att spoila detta för er. Men jag kan säga att boken i allmänhet var riktigt bra. Jag älskade dessutom slutet, det var så definitivt och samtidigt inte... kan inte förklara det för er som inte läst denna eller city of Heavenly fire. Lite deppigt slut stundtals men ändå fanns det hopp om något mer ^^
Jag har hört rykten om att man får läsa lite om några av dessa i City of Heavenly fire så den boken kommer jag nog snart ge mig på så att jag får ett slut på City of böckerna och kan släppa dessa.
 
The Infernal Devices serien är enl. mig helt klart bättre än the Mortal Instruments och nu så här när serien är slut så tyckte jag att den var riktigt bra. Kanske till och med kan tänka mig att läsa om dessa någon gång i framtiden ;)
Clockwork Princess var iaf riktigt bra så den får ett betyg på 4 av 5 från mig! :)
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top