Unravel Me

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 1
Jag har nu läst bok nummer 2 i Shatter me serien av Tarehe Mafi, nämligen Unravel Me.
Pga spoilervarning så blir det ingen handling här. Men gå gärna in på en egen vald hemsida och läs vad första boken handlar om, om ni inte läst denna tidigare: Shatter me
 
Jag måste säga att jag tyckte inte riktigt denna bok var lika spännande och fängslande som den första boken. Det händer inte jätte mycket och då är 450 sidor VÄLDIGT långt. Jag tycker att detta känns mer som en startsträcka inför nästa bok?
 
Sen så är Juliette en sjukt störande karaktär. Jag har hört alla andra prisa hennes utveckling men det tycker inte jag. Mellan denna och förra boken så övertänker hon fortfarande allt, Deppar sjukt mycket och vägrar inse hur lättpåverkad hon är av alla. Visst har hon blivit lite modigare här, men hon har fortfarande samma jobbiga tänkesätt. När man sitter instängd själv kan jag förstå det, men nu har hon varit fri ett tag och har en hel del vänner...
Sen så tycker jag det är kul att Kenji tycker precis som jag, så hans kommentar är enl. mig den bästa i hela boken ;)
 
Så jag som inte gillar för deppiga böcker så måste jag säga att jag inte tyckte denna var så bra. Dock så är ju slutet över förväntan när Juliette blir lite bad-ass men trotts det tycker jag inte boken är så bra. Och helt ärligt så är det två dagar mellan att jag avslutar boken och skriver detta inlägg och jag kommer helt ärligt inte ihåg hur boken slutar x) Alltså inget för mig och jag ska nog läsa sista boken bara för att ha det gjort. Synd tycker jag för att första boken var ju riktigt bra!
 
Denna bok får iaf ett betyg på 2,5 av 5 stjärnor och som sagt, inget för mig!
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Elina:

WHAT?! Det här är helt klart en av mina favoritserier, kanske till och med den som toppar listan! Sista boken är bäst i hela serien och mellannovellerna är riktigt bra dem också!

Svar: Haha jasså? :) Ja det är väll tur att vi alla har olika smaker :) Då kanske jag ska ge den sista boken ett riktigt försök då? :)
Lisa

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top