Den statistiska sannolikheten för Kärlek vid första ögonkastet

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst boken som på originalspråk heter The Statistical Probability of Love at First Sight  som är skriven av Jennifer E Smith.
 
Denna boken köpte jag på svenska på årets bokrea och jag har verkligen varit ivrig för att läsa denna bok. Jag har länge tyckt att den verkar intressant och för er som inte vet vad den handlar om så har ni handlingen här:
 
Four minutes changes everything. Hadley Sullivan 17 misses her flight at JFK airport, is late to her father's second wedding in London with never-met stepmother. Hadley meets the perfect boy. Oliver is British, sits in her row. A long night on the plane passes in a blink, but the two lose track in arrival chaos. Can fate bring them together again?
 
 
Jag brukar ha svårt för böcker i contemporary genren men denna bok älskade jag !
Jag gillar ideen med att man får följa Hadley när hon träffar Oliver och hur deras vägar flätas samman under ett dygn. Dessutom så får man vara med om alla problem som Hadley har med sin pappas nya och hur hon ska försöka klara av bröllopet.
 
Jag gillar Hadley som person, visst att hon i början låter sin tjurighet över att sin pappa flyttat till London genomsura hela sitt jag. Men vart efter boken lider så börjar hon med en hel del hjälp av Oliver växa och mot slutet komma över en del av sina problem.
 
Sen såklart gillar jag den snygga britten Oliver som hjälper henne med hennes väska på flygplatsen ;) Trots att han får upleva lite hemskheter under denna korta bok på 206 sidor så gillar jag killen skarpt och han verkar helt klart vara rätt person för Hadley.
 
Något som stör mig med boken är ju dock att den är så sjukt kort... Vad ska jag göra nu liksom? Jag vill ju veta hur det går för dessa två "lovebirds". Nu har man ju bara fått följa dom under 24 timmar, så en månad skulle förmodligen bli sjukt intressant! ;)
 
Allt som allt så tyckte jag att boken var bra och väldigt lättläst, därför får denna ett betyg på 4 av 5 stjärnor!
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top