Systrars Öde

Lisa Rekommenderar, New Books / Permalink / 0
Nu har jag läst den sista boken i serien om systrarna Cahill skriven av Jessica Spotswood.
 
Jag kan inte fatta att den är slut? Det gör ont i hjärta och själv och jag vet att jag defenititvt kommer läsa om alla dessa böcker inom en snar framtid!
 
Många som hade läst färdigt serien påstod att serien blev bättre och bättre för varje bok, vilket är väldigt ovanligt med uppföljare i en serie. Så jag kan säga att jag inte riktigt trodde på dom och eftersom jag visste att bok 1 och 2 var sjukt bra så hade jag nästan antagit att bok 3 skulle vara max okej. Men oj så fel jag hade. Jag har suttit lika fängslad och varit lika ledsen, glad och arg som när det gäller dom tidigare böckerna.
Så nu när jag har läst alla tre är jag villig att hålla med andra bloggare, den första boken är den dåligaste av dessa tre och då är ändå den sjukt bra!
 
Bok nummer tre var väldigt fängslande och spännande och det hände väldigt mycket saker. I den här boken slåss Cate och hennes vänner mer mot brödraskapet och verkligen kämpar för häxor och fattiga människors skull.
 
Maura blir jag återigen sjukt förbannad på. Hur blåögd får en människa egentligen vara?
 
Igår när jag läste slutet av boken så tyckte jag att det var ett sorgligt men bra slut. Men i morse när jag vaknade så hade jag nog ändrat lite åsikt. Slutet som var var helt klart bra och passade verkligen in med hur boken och serien har varit. Dock så undrar jag vad som händer sen? Det är en del saker som jag som läsare verkligen vill veta!
Jag skulle vilja ha ett J.K. Rowling kapitel här, som hennes 19 år senare, där dom hoppar några år framåt i tiden så att man bara får se deras lycka skymmta till. Åh vad jag vill veta hur saker och ting tar sig i detta samhälle och vad som händer i Cahill systrarnas liv.
 
Jag vill inte säga så mycket mer om handlingen för att skona er alla från spoilers. Men är det någon där ute som älskar dessa böcker lika mkt som jag får ni mer än gärna höra av er för jag skulle gärna vilja prata ut om detta. Mina vänner kommer helt klart få första Cahillboken i födelsedagspresenter bara för att jag ska få diskutera denna :P
 
Boken och serien är helt klart en av mina absoluta favoriter och jag är så sjukt glad att jag köpte och läste dessa. Därför får den sista boken och hela serien ett betyg på 5 stjärnor av 5 och en stark rekommendation åt er andra, gillar ni häxor så ska ni verkligen försöka läsa denna serie! :)
 
 
 
Ni får ursäkta att mitt underbara prickiga Ipad fodral kom med på bilden ;)
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top