De Odödligas regler

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
 
Jag har nu läst The Immortal Rules av Julie Kagawa. Detta är första boken av henne som jag läser trotts att jag har ganska många böcker av henne. Och jag måste få säga att jag verkligen gillar hur hon skriver.
Men för er som inte vet vad denna bok handlar om så har ni handlingen här:
 
Allison Sekemoto survives in the Fringe, the outermost circle of a walled-in city. By day, she and her crew scavenge for food. By night, any one of them could be eaten. Some days, all that drives Allie is her hatred of them—the vampires who keep humans as blood cattle. Until the night Allie herself dies and becomes one of the monsters.

Forced to flee her city, Allie must pass for human as she joins a ragged group of pilgrims seeking a legend—a place that might have a cure for the disease that killed off most of civilization and created the rabids, the bloodthirsty creatures who threaten human and vampire alike. And soon Allie will have to decide what and who is worth dying for…again.

Jag tyckte att boken var riktigt bra. Jag gillar uppbyggnaden för världen och tycker verkligen att den är intressant. Så man kan ju säga att jag verkligen fastnade direkt i boken. Dock så måste jag säga att jag inte känt det där suget på att ta upp boken som man gör om det är en riktigt riktigt bra bok, vilket gjort att jag läst denna i typ 2 veckor?
Tycker det är lite tråkigt för den är verkligen bra och jag gillar den skarpt. Men tyvärr saknar den nog det där lilla extra för mig.
 
Men jag gillar att det är action blandat med lite skräck och det händer något nästan hela tiden. Så den är verkligen inte tråkig.
 
Trotts detta så gillade jag den och jag kommer absolut fortsätta med serien! Så jag tycker den är värd 4 av 5 i betyg :)
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top