House of Hades Mini rev

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst ut House of Hades som är bok 4 i serien om The Heroes of Olympus skriven av Rick Riordan.
 
Jag älskar personerna och deras utveckling genom dessa böcker. Gäller alla dom 7 halvgudarna som är ute efter att stoppa Gaia från att vakna ur sin sömn. DOm mognar blir starkare och utvecklas verkligen till coola individer. Jag älskar hur Rick Riordan får dessa personer att bli så männskliga.
Sen så får ju Nico The son of Hades en större roll i denna bok och även fast han är Hades son så älskar jag just den här karaktären! Underbart att han fick vara med även i denna serie.
 
Nu får man utforska mer mark i Europa än i Amerika och det tycker jag är lite kul, att man får se delar av Europa från dessa halvgudars värld. (man får även uppleva Tartarus... Blää!)
 
Nu är det ju som så att jag inte vill spoila något och berätta för mycket saker. Men jag kan säga att jag älskar denna serie och den är MINST lika bra som Percy Jackson serien. Sen så bestämde jag mig faktiskt att lyssna på denna bok i stället för att läsa den. Lite illa uttal från uppläsaren ibland annars helt okej :)
 
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top