Percy Jackson and the Greek Gods

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Innan jag ger mig på den sista boken i Heroes of Olympus tänkte jag att jag villa läsa lite av extra materialet som finns. Och i detta fall var det Percy Jackson and the Greek Gods.
 
Denna Handlar om hur dom grekiska gudarna och deras myter blev till och är skriven ur Percy Jacksons vinkel. Det är nästan som att han skrivit en uppsats om detta som sedan blir uppläst.
 
Jag tycker det är riktigt kul iaf att läsa om Gudarna och vem som föder vem och vem som dödar vem ur Percy och Rick Riordans synvinkel. Speciellt eftersom att jag älskar mytologi och kunde en del av historierna innan. Det var liksom lite extra roltigt att få det hela i ny tappning med Percys underbara humor till moderna förvridningar.
 
Jag var otroligt skeptisk gällande denna bok innan jag började läsa. Jag tänkte "hur kul kan en faktabok vara egentligen". Men Rick Riordan har gett gudarna liv och mänsklighet så att dom skulle kunna vara Percys kompisar från camp Half-Blood. Så i stället för att vara Zeus med blixtarna som är avbildad som en gamal gubbe med skägg, blev han en ung kille med den puckade pappan och en väldigt otrogen Kung.
 
Och även fast att han Dyslexi så skriver Percy Jackson sjukt bra! ;)
 
Allt som allt riktigt bra tappning på gudarna och dom fick liv på ett helt nytt sätt vilket jag gillade! Väldigt kul ide att låta Percy skriva berättelsen och helt klart en bok uppe på Rick Riordans nivå.
Kan rekommendera skarpt till er som älskar Percy Jackson och hans bokserier :)
Av mig får boken ett betyg på 4 av 5 stjränor och som sagt, Älskar ni Percy, så läs den!
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top