the Mark of Athena Mini Rev

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag tycker att det är så svårt att recensera böcker i mitten av en serie och sedan försöka hålla detta spoiler-fritt så därför blir det bara en liten recension.
Jag har i alla fall fortsatt starkt på serien om Heroes of Olympus och har då läst ut bok tre The Mark of Athena.
 
Detta är första boken där alla äntligen är samlade, greker och romare ;)
Det är väldigt intressant att få se Percy och Jason tillsammans och se vem som liksom tar befälet. Och sen som vanligt, jag älskar Annabeth! You go girl!
Och sen så tror jag inte att jag hade tagit mig igenom någon av dessa böckerna utan Percys humor och charm. Sen så är nog Leo den som tävlar med Percy om komiker platsen ;)
 
Jag älskar Rick Riordans skrivstil och dem gamla grekiska/romerska historierna som han plockar fram och sedan vänder på så att legenderna man trodde att man hade koll på får en helt ny vinkel. Och äntligen kommer en av mina favorit-legender in i dessa böcker även om det bara var för ett ynka kapitel ;)  (Hercules  yayy! :D )
 
Som alltid är hans böcker roliga, actionpackade, fylld med mytologi och väldigt lättlästa. Kan starkt rekommendera denna om du är 10 år eller uppåt! :)
 
Denna bok får ett betyg ¨på 4,5 av 5!
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top